Οι πέντε προτάσεις Ανδρουλάκη για ασφαλή και σύγχρονο σιδηρόδρομο

Οι πέντε προτάσεις Ανδρουλάκη για ασφαλή και σύγχρονο σιδηρόδρομο

ΠΟΛΙΤΙΚΗ UPD 14:35 Δημιουργία 19/03/23, 14:30
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

O πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, με άρθρο του, διατυπώνει πέντε προτάσεις για να λειτουργούν με ασφάλεια οι σιδηρόδρομοι στην Ελλάδα.

Ο κ. Νίκος Ανδρουλάκης, με άρθρο του στην εφημερίδα το «Βήμα της Κυριακής» αποδίδει συγκεκριμένες ευθύνες στην κυβέρνηση της ΝΔ, καθώς όπως επισημαίνει «όταν όλα πηγαίνουν καλά, γίνονται «με εντολή Μητσοτάκη». Όταν όμως υπάρχουν ευθύνες, προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από την «άγνοια» περιφρονώντας τη νοημοσύνη του ελληνικού λαού».

Ειδικότερα, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ προτείνει τα εξής μέτρα για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών:

-Προσωρινή επαναφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κρατικό έλεγχο και την εξεύρεση σύντομα νέου στρατηγικού επενδυτή,

-Ανασύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων με βάση τα διεθνή πρότυπα και την άμεση εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων στην παροχή τεχνογνωσίας και εποπτείας και ηγεσία υψηλού συμβολισμού και ευρύτατης αποδοχής.

-Η νέα αυτή Αρχή θα πρέπει να είναι και υπεύθυνη για την εκπαίδευση και πιστοποίηση του προσωπικού του ΟΣΕ.

-Η αξιολόγηση και η αξιοκρατία στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΣΕ πρέπει να είναι προτεραιότητα. Η επιλογή των διοικήσεων θα πρέπει να γίνεται με ανοιχτό διαγωνισμό, με μια αδιάβλητη και ακομμάτιστη διαδικασία.

-Να προχωρήσουμε στις απαραίτητες επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ σημειώνει ότι το δυστύχημα στα Τέμπη αποκάλυψε τον συντονισμό όλων των παθογενειών της λειτουργίας του κράτους αλλά και τον αμετανόητο τρόπο άσκησης εξουσίας των κυβερνώντων και πώς με τον πιο δραματικό και βίαιο τρόπο τραβήχτηκε η κουρτίνα αποκαλύπτοντας τη γύμνια του «επιτελικού κράτους».

Ο κ. Ανδρουλάκης κατηγορεί τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πως μετά τον Αλέξη Τσίπρα διαχειρίστηκε το κράτος ως προσωπικό λάφυρο και όχι ως μοχλό ανατροπών υπέρ του γενικού συμφέροντος των πολιτών και το παρέδωσε σε ένα κλειστό σύστημα ημετέρων και το χρησιμοποίησε ως εφαλτήριο της επικυριαρχίας τους.

Τονίζει ότι «οφείλουμε να αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στον σιδηρόδρομο, ένα πεδίο στο οποίο απέτυχαν τόσο η ιδιωτική Hellenic Train, όσο και οι δημόσιοι ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Έξι χρόνια μετά, η πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane, έχει αποτύχει».

Επιπλέον, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ επικρίνει τον κ. Τσίπρα πως μολονότι χαρακτήριζε ξεπούλημα το αρχικό αντίτιμο των 300 εκατ. ευρώ, την ιδιωτικοποίησε με μόλις 45 εκατ. ευρώ προικοδοτώντας την παράλληλα με 250 εκατ. για τις άγονες γραμμές ενώ ο Κώστας Καραμανλής έκανε ακόμη πιο ευνοϊκούς τους όρους για την ιταλική εταιρεία.

«Είναι εθνική ανάγκη και συμφέρον μας να εκσυγχρονίσουμε και να αναβαθμίσουμε τον σιδηρόδρομο απέναντι στα όποια συμφέροντα μέχρι τώρα τον κρατούσαν δέσμιο παλαιοκομματικών συμπεριφορών...

Είναι καιρός να διασφαλίσουμε τα βασικά, τα στοιχειώδη και τα αναγκαία.

Έχουμε χρέος να οικοδομήσουμε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος.

Να τολμήσουμε βαθιές τομές. Να λάβουμε αποφάσεις με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.

Ήρθε η ώρα να αποφασίσουμε για την Ελλάδα, που θέλουμε να ζούμε», καταλήγει στο άρθρο του ο κ. Ανδρουλάκης.

Αν σου άρεσε κάνε