Δεκτή η παραίτηση Καραμανλή - Αύριο η ορκομωσία του νέου υπουργού Μεταφορών και Υποδομών

Δεκτή η παραίτηση Καραμανλή - Αύριο η ορκομωσία του νέου υπουργού Μεταφορών και Υποδομών

ΠΟΛΙΤΙΚΗ UPD 19:03 Δημιουργία 01/03/23, 18:52
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Την παραίτησή του από τη θέση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών υπέβαλε ο Κώστας Καραμανλής ύστερα από την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη αναλαμβάνοντας ο ίδιος την πολιτική ευθύνη.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής διαθέσιμες πληροφορίες η παραίτηση του κ. Κώστα Καραμανλή έγινε δεκτή από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφγορίες ο νέος υπουργός Υποδομών θα ορκιστεί αύριο, Πέμπτη, στο προεδρικό μέγαρο.

Ολόκληρη δήλωση παραίτησης του κ. Κώστα Καραμανλή έχει ως εξής:

«Μόλις τώρα γύρισα από το σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Ο πόνος είναι ανείπωτος.

Είναι γεγονός ότι παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά.

Όταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη.

Γι' αυτό το λόγο, δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος.

Μέσα από την καρδιά μου, εκφράζω για άλλη μια φορά την οδύνη μου και τη συμπαράστασή μου στις οικογένειες των θυμάτων».

Η παραπομπή στο δικαστήριο της ΕΕ

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε στις 15 Φεβρουαρίου να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της ΕΕ λόγω μη συμμόρφωσης με τους κανόνες για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, και τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της σχετικής οδηγίας για ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο.

Η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός. Οι συμφωνίες αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής.

Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Κομισιόν και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία τους με τον ΟΣΕ, τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής.

Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε πλέον να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αν σου άρεσε κάνε