Πρεμιέρα για τα δύο εορταστικά καλάθια και ικανοποίηση Γεωργιάδη για τις τιμές

Πρεμιέρα για τα δύο εορταστικά καλάθια και ικανοποίηση Γεωργιάδη για τις τιμές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 19:16 Δημιουργία 14/12/22, 12:26
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την πορεία των τιμών στα σούπερ μάρκετ από την πρώτη ημέρα εφαρμογής της κυβερνητικής πρωτοβουλίας «Καλάθι του Νοικοκυριού».

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος και ο υπεύθυνος του e-ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ Γιάννης Δοξαράς παραχώρησαν συνέντευξη Τύπου, κατά την οποία παρουσίασαν συγκεντρωτικά στοιχεία και αναλυτικούς πίνακες.

Το καλάθι του καταναλωτή εξοικονομεί για όσους το χρησιμοποιούν 796,74 ευρώ ανά έτος, που είναι ένας βασικός μισθός, ενώ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία για τις έξι εβδομάδες εφαρμογής της πρωτοβουλίας, οι τιμές του καλαθιού φαίνεται να κινούνται αντίθετα στον πληθωρισμό επηρεάζοντας συνολικά τις τιμές στα τρόφιμα.

Αυτό σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης σε συνέντευξη Τύπου παρουσιάζοντας αναλυτικά τα στοιχεία ενώ υπογράμμισε ότι το καλάθι του καταναλωτή έχει επίδραση σε όλη την αγορά κι ευχαρίστησε τους καταναλωτές διότι με την βαθμιαία αύξηση της προτίμηση τους σε αυτό διαμορφώνουν τις τιμές της επόμενης εβδομάδας πιέζοντας για μειώσεις.

Όπως σημείωσε, όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η τάση είναι να πηγαίνει καλύτερα η πρωτοβουλία αυτή από εβδομάδα σε εβδομάδα στην εκτίμηση των καταναλωτών.

Ο υπουργός σημείωσε ότι δεν είναι στόχος να μπουν και επιπλέον κωδικοί στο καλάθι διότι αν μεγαλώσει ο κατάλογος δεν θα έχει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Σχετικά με την επέκταση λειτουργίας του καλαθιού ο υπουργός σημείωσε ότι όλα τα μέτρα έχουν συγκεκριμένη διάρκεια αλλά αναλόγως των συνθηκών, δεν αποκλείεται να επεκταθεί, μετά και από συζήτηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Σε ό,τι αφορά στο καλάθι του 'Αη Βασίλη ο υπουργός ανέφερε ότι μέχρι το τέλος της ημέρας θα έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική εφαρμογή οι τιμές από 20 αλυσίδες παιχνιδιών και μέχρι στιγμής είναι 15 οι επιχειρήσεις που έχουν αναρτήσει τιμές για 800 κωδικούς παιχνιδιών, αν και αναμένεται να αυξηθούν επιπλέον και οι κωδικοί.

Ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε ότι καμία αλυσίδα δεν έχει κάνει ένσταση για τις τιμές που παρουσιάζονται στη λίστα καθώς ο αλγόριθμος που χρησιμοποίει το υπουργείο έχει σταλεί σε όλες τις αλυσίδες και τον ελέγχουν και οι ίδιες.

Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασαν οι κύριοι Γεωργιάδης, Παπαθανάσης, Αναγνωστόπουλος και Δοξαράς προκύπτει πως όχι μόνο συγκρατείται ο πληθωρισμός αλλά οι τιμές έχουν υποχωρήσει. «Αυτό είναι προϊόν ανταγωνισμού, δεν είναι προϊόν παρέμβασης, αλλά προϊόν της ελεύθερης ανταγωνιστικής προσπάθειας που το καλάθι την ανέδειξε», είπε ο κ. Παπαθανάσης με τον κ. Αναγνωστόπουλο να αναφέρει πως «ο καταναλωτής γλιτώνει ενάμιση βασικό μισθό ετησίως».

Από τα στοιχεία που παρουσίασε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης η τιμή στο μέσο καλάθι από τα 124,60 ευρώ που ήταν την πρώτη εβδομάδα υποχώρησε την έκτη εβδομάδα στα 109,8 ευρώ. Χωρίς τη συμμετοχή των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το καλάθι από 115,6 ευρώ που κόστιζε η σταθμισμένη τιμή του έχει μειωθεί στα 98,51 ευρώ.

Ενδεικτικά η τιμή στο χοιρινό από 5,77 ευρώ υποχώρησε στα 4,73 ευρώ το κιλό, το κοτόπουλο από 3,90 ευρώ στα 3,26 ευρώ, τα αλλαντικά από 6,26 στα 5,48 ευρώ, ενώ το γάλα είχε αύξηση εντός καλαθιού εντός 0,91% και εκτός καλαθιού 3,37%.

Όπως σημείωσε ο υπουργός «οι πολίτες έχουν την δυνατότητα να αγοράζουν προϊόντα σε σταθερή τιμή ή σε χαμηλότερες τιμές ενώ χωρίς το καλάθι θα έτρεχαν οι τιμές με τον πληθωρισμό». Ως παράδειγμα ανέφερε την ζάχαρη διότι αν και ο πληθωρισμός τρέχει με 10% το μήνα οι καταναλωτές βρίσκουν ζάχαρη σε σταθερή τιμή εντός καλαθιού. Η μόνη αύξηση όπως είπε, σημειώθηκε στο ψωμί φρατζόλα και πρόσθεσε: «με προβληματίζει γιατί έχει συμβεί αυτό καθώς πέφτει η τιμή των αλεύρων. Περιμένουμε ότι θα πέσει».

Ο κ. Δοξαράς ανέφερε ότι η πλατφόρμα είχε από την αρχή της 360.000 μεταφορτώσεις, κάθε Τετάρτη μπαίνουν 231.000 μοναδικοί επισκέπτες και υπάρχουν 221.000 προσωποποιημένες καλάθια με συμμετοχή 13 φυσικών και 3 διαδικτυακών καταστημάτων 1000 προϊόντα κάθε εβδομάδα και σε ό,τι αφορά στο καλάθι του Αη Βασίλη συμμετέχουν 16 αλυσίδες και θα προστεθούν κι άλλες θα φτάσουν τις 20.

Σύμφωνα με τα στοιχεία το κέρδος καταναλωτή είναι 15,32 ευρώ / εβδομάδα, 66,40 ευρώ/ μήνα, 796,74 ευρώ / έτος.

Ανάρτηση Γεωργιάδη

«Στο «Καλάθι του 'Αη Βασίλη» που ξεκινά σήμερα Τετάρτη ήδη δήλωσαν συμμετοχή και θα συμμετάσχουν οι εξής αλυσίδες παιχνιδιών:

-Max Stores

-Mουστάκας

-Toys-shop.gr

-patini.gr

-jumbo.gr

-perfect toys

-koumis toys

-toy city

-Mothercare

-comfuzio. 600-700 κωδικοί!»

Αυτό ανέφερε χθες σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων γνωστοποιώντας ταυτόχρονα και τα εξής: «7η εβδομάδα εφαρμογής του «Καλαθιού» και οι μειώσεις συνεχίζονται: Από τα 850 προϊόντα αυξήθηκαν μόνο τα 48 (6%), 129 (15%) μειώθηκαν και τα υπόλοιπα 673 (79%) παρέμειναν ίδια! Αύριο στις 09:30 σε έκτακτη Συνέντευξη Τύπου παρουσιάζουμε όλα τα στοιχεία αναλυτικά».

Σημειώνεται ότι χθες βράδυ αναρτήθηκαν στην ηλεκτρονική σελίδα e-katanalotis οι, συνολικά, 15 αλυσίδες παιχνιδιών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία και τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του Αη Βασίλη» με τις τιμές τους.

Εν τω μεταξύ «πρεμιέρα» κάνουν σήμερα, Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου, για το «καλάθι των Χριστουγέννων» στα σούπερ μάρκετ και για τον «σάκο του 'Αη Βασίλη» στα καταστήματα παιχνιδιών.

Το «καλάθι των Χριστουγέννων» το οποίο θα διαρκέσει έως τις 4 Ιανουαρίου είναι ένα διευρυμένο, ως προς τις κατηγορίες, «καλάθι του νοικοκυριού» καθώς προστέθηκαν η γαλοπούλα και το μοσχάρι καθώς και τα γλυκίσματα: βασιλόπιτα ή τσουρέκι και η σοκολάτα.

Ο «σάκος του 'Αη Βασίλη» αφορά στην αγορά παιδικών παιχνιδιών που εφαρμόζεται αποκλειστικά για την περίοδο των γιορτών, από 14 Δεκεμβρίου έως και τις 11 Ιανουαρίου.

Δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών, είναι υποχρεωτικό για τις επιχειρήσεις του κλάδου με ετήσιο τζίρο άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ ενώ τα μικρότερα καταστήματα συμμετέχουν εθελοντικά.

Από τις 10 κατηγορίες που έχει διαμορφώσει το υπουργείο Ανάπτυξης, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εντάξουν στις λίστες τους τουλάχιστον ένα προϊόν και να το διαθέτουν σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.

Τα προϊόντα θα φέρουν στο ράφι πώλησης το ειδικό σήμα που έχει δημιουργηθεί ώστε να τα γνωρίζουν οι καταναλωτές, ενώ η σχετική λίστα με τις τιμές θα αναρτάται στο e-καταναλωτής όπως γίνεται και στο αντίστοιχο «καλάθι του νοικοκυριού».

Ευκρινής κατάλογος των προϊόντων που συνθέτουν το «καλάθι» θα υπάρχει σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος και θα αναγράφει τις τιμές στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα.

Αναλυτικά οι κατηγορίες είναι:

-Επιτραπέζια / Παζλ

-Παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης)

-Βρεφικά παιχνίδια

-Φιγούρες δράσης

-Παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια)

-Οχήματα - Τηλεκατευθυνόμενα

-Ηλεκτρονικά παιχνίδια

-Αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα)

-Λούτρινα

-Μουσικά παιχνίδια.

Αν σου άρεσε κάνε