Black Friday: «Ψηφίζουν» 6 στους 10 στη σκιά της πανδημίας

Black Friday: «Ψηφίζουν» 6 στους 10 στη σκιά της πανδημίας

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 11:03 Δημιουργία 11/11/21, 10:58
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Στη «σκιά» της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, που ισχύουν για τους ανεμβολίαστους πολίτες για την είσοδό τους στα εμπορικά καταστήματα, κάνει πρεμιέρα η φετινή Black Friday στις 26 Νοεμβρίου, με έξι στους δέκα καταναλωτές να δηλώνουν πως θα κάνουν τις αγορές τους.

Όπως προκύπτει από την έρευνα Holiday Shopping Trends 2021 (αγοραστικές τάσεις για τις εορτές των Χριστουγέννων) που πραγματοποίησε η εταιρεία λογισμικού διαχείρισης ψηφιακού περιεχομένου Sitecore, μεταξύ αυτών που δηλώνουν ότι σκοπεύουν να ψωνίσουν, το 41% δήλωσε ότι θα συνδυάσει ηλεκτρονικές αγορές και αγορές σε φυσικά καταστήματα, με τους νεότερους να τάσσονται ελαφρώς υπέρ των διαδικτυακών αγορών (45%).

Ωστόσο, υπήρξε και ένα ποσοστό 18% που δήλωσε ότι δεν πρόκειται να ψωνίσει την Black Friday, με τους κύριους λόγους πίσω από μια τέτοια απόφαση να είναι ότι η μέρα έχει γίνει συνώνυμο με την κουλτούρα της υπερκατανάλωσης, ενώ φαίνεται ξεπερασμένη, δεν προσφέρει πλέον καλές προσφορές και προσελκύει υπερβολικά πολύ κόσμο.

Σημαντική μερίδα των καταναλωτών επιθυμεί να δαπανήσει περισσότερα σε δώρα, αλλά και σε προϊόντα για την ίδια. Βασικό εύρημα της έρευνας είναι ότι αρκετοί καταναλωτές επιθυμούν να δαπανούν περισσότερα χρήματα σε δώρα, αλλά και σε προϊόντα για τους ίδιους, κάτι που δεν μπόρεσαν να κάνουν σε μεγάλο βαθμό τα περυσινά Χριστούγεννα λόγω του lockdown. Το 31% δήλωσε ότι θα ξοδέψει περισσότερα τις φετινές γιορτές, ενώ ένας στους δέκα δήλωσε ότι θα ξοδέψει 50% περισσότερα. Το 51% δηλώνει ότι θα αγοράσει ρούχα, το 29% ότι θα κάνει ταξίδια, το 27% ότι θα αγοράσει υπηρεσίες ομορφιάς, το 15% ότι θα αγοράσει κοσμήματα, το 10% καινούργιο αυτοκίνητο, ενώ υπάρχει κι ένα 4% που δηλώνει ότι θα προχωρήσει στην αγορά κατοικίας. Οι παραπάνω τάσεις δείχνουν –αν μη τι άλλο– και μια προτίμηση των καταναλωτών για αγορές που σχετίζονται με διασκέδαση και γενικώς δραστηριότητα εκτός σπιτιού.

Κάτι αναμενόμενο δεδομένης της μεγάλης περιόδου παραμονής στο σπίτι το 2020, αλλά και μέχρι την άνοιξη του 2021. Σε ό,τι αφορά, τέλος, το πώς οι καταναλωτές σκοπεύουν να περάσουν φέτος τις γιορτές, 52% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τους εορτασμούς νωρίτερα από άλλες χρονιές και να γιορτάσουν περισσότερο με επισκέψεις σε σπίτια αγαπημένων προσώπων (23%) και ημερήσιες εκδρομές (20%), ενώ η γενιά Ζ (όσοι δηλαδή γεννήθηκαν προς τα τέλη της δεκαετίας του ’90 και έως το 2010) σε ποσοστό 31%, δίνει προτεραιότητα στα πάρτι με φίλου

Αν σου άρεσε κάνε