«Επιστρέφει» το λιανεμπόριο με SMS στο 13032

«Επιστρέφει» το λιανεμπόριο με SMS στο 13032

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 08:15 Δημιουργία 05/04/21, 08:00
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Είτε με cick away είτε με click inside, αλλά σε κάθε περίπτωση με ραντεβού, αποστολή SMS στο 13032 και περιθώριο τριών ωρών για τα ψώνια των καταναλωτών

Υπό αυστηρά μέτρα προστασίας τη στιγμή που το τρίτο κύμα της πανδημίας «καλπάζει», το λιανεμπόριο «επιστρέφει» από σήμερα, Δευτέρα, είτε με click inside είτε με click away, αλλά σε κάθε περίπτωση με ραντεβού, αποστολή SMS στο 13032 και περιθώριο τριών ωρών για τα ψώνια των καταναλωτών.

Μάλιστα, για τις αγορές στα καταστήματα επιτρέπονται οι διαδημοτικές μετακινήσεις, όπως και για τις επισκέψεις στα κομμωτήρια και στα κέντρα αισθητικής, αλλά όχι για τη μετάβαση σε σούπερ μάρκετ, όπου διατηρείται η υποχρέωση η σχετική μετακίνηση να γίνεται είτε εντός του δήμου είτε σε απόσταση έως δύο χιλιομέτρων.

Τα βήματα των καταναλωτών:

Είτε πρόκειται να κάνουν αγορές με βάση το μοντέλο click away είτε με το μοντέλο click in shop, θα πρέπει να έχουν κλείσει ραντεβού με το κατάστημα που τους ενδιαφέρει.

Υπενθυμίζεται ότι στην πρώτη περίπτωση ο καταναλωτής θα πρέπει να έχει προπαραγγείλει το προϊόν που θα αγοράσει είτε ηλεκτρονικά είτε τηλεφωνικά και πρέπει να το έχει εξοφλήσει είτε ηλεκτρονικά είτε να το πληρώσει όταν το παραλάβει, αλλά μόνο με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας. Η παραλαβή του προϊόντος γίνεται έξω από το κατάστημα.

Στην περίπτωση που κάποιος θέλει να κάνει αγορές εντός του καταστήματος, θα πρέπει επίσης να έχει προγραμματίσει ραντεβού με το κατάστημα που θέλει να ψωνίσει. Εκεί η πληρωμή των προϊόντων, εάν αγοράσει, μπορεί να γίνει και με τη χρήση μετρητών. Ο καταναλωτής θα πρέπει να έχει μαζί του το μήνυμα ή το e-mail στο οποίο αναγράφεται το ραντεβού είτε για αγορές με click away είτε για αγορές με click in shop. Εναλλακτικά, για τον προγραμματισμό ραντεβού μπορεί να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή e-Καταναλωτής που έχει αναπτύξει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Για τη μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα (πλην καταστημάτων τροφίμων, καυσίμων) ο καταναλωτής πρέπει να στείλει μήνυμα στον αριθμό 13032 και όχι στον αριθμό 13033. Στο μήνυμα γράφει μόνο το ονοματεπώνυμό του και λαμβάνει το απαντητικό μήνυμα «Μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα».

Εάν ο καταναλωτής στείλει από το ίδιο κινητό τηλέφωνο δεύτερη φορά μέσα στην ημέρα μήνυμα στο 13032, τότε λαμβάνει το εξής μήνυμα: «Η μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα δεν είναι εφικτή. Επιτρέπεται μία μετακίνηση ημερησίως».

Η χρονική διάρκεια ισχύος για τα ψώνια σε εμπορικό κατάστημα είναι έως 3 ώρες ημερησίως.

Για τη μετακίνηση σε κατάστημα τροφίμων και καυσίμων εξακολουθεί να ισχύει η αποστολή γραπτού μηνύματος στον αριθμό 13033 με τον κωδικό 2 (2, ονοματεπώνυμο, διεύθυνση). Δεν υπάρχει χρονικό όριο στις εν λόγω αγορές, ενώ επίσης μπορούν να γίνουν πάνω από μία φορά την ημέρα. Εξακολουθεί, ωστόσο, να υπάρχει γεωγραφικός περιορισμός: η μετακίνηση σε κατάστημα τροφίμων θα πρέπει να είναι εντός του ίδιου δήμου με τον τόπο διαμονής του πολίτη ή σε απόσταση έως 2 χλμ.

Διαδημοτική μετακίνηση επιτρέπεται στην περίπτωση επίσκεψης σε κομμωτήριο, επίσης κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού. Στην περίπτωση αυτή χρησιμοποιείται ο κωδικός 6 στον αριθμό 13033.

Υπενθυμίζεται ότι, βάσει των όσων έχουν ανακοινωθεί, δεν θα λειτουργήσουν από τις 5 Απριλίου τα εμπορικά καταστήματα που βρίσκονται εντός εμπορικών κέντρων, εμπορικών πάρκων, εκπτωτικών χωριών, αλλά ούτε και τα πολυκαταστήματα, εκτός των «κόκκινων» περιοχών.

Αν σου άρεσε κάνε