Twitter: Πολυεθνικές και διαφημιστικές στέλνουν... μήνυμα στον Έλον Μασκ

Twitter: Πολυεθνικές και διαφημιστικές στέλνουν... μήνυμα στον Έλον Μασκ

ΔΙΕΘΝΗ UPD 18:39 Δημιουργία 03/11/22, 18:34
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Τα… δόντια τους προς τον νέο ιδιοκτήτη του Twitter, τον Ίλον Μασκ και τις όποιες αλλαγές θέλει να κάνει στο περιεχόμενο του Twitter «δείχνουν» οι πολυεθνικές εταιρείες.

Τα στελέχη των πολυεθνικών περιμένουν να διαπιστώσουν τι ακριβώς σημαίνει η έμφαση που θέλει να δώσει ο μεγιστάνας στην ελευθεροτυπία, ανησυχώντας πως αυτό μπορεί να οδηγήσει στην προσέλκυση και αναπαραγωγή ακραίων απόψεων, fake news και θεωριών συνωμοσίας.

Η ζυθοποιία Carlsberg προστέθηκε νωρίτερα στην αυξανόμενη λίστα των πολυεθνικών ομίλων που ανακοίνωσαν πως διακόπτουν τις πληρωμένες διαφημίσεις τους στο Twitter, αν και για την ώρα η εταιρεία διατηρεί την παρουσία της στην πλατφόρμα.

«Συμβουλεύσαμε όλες τις ομάδες των brands μας να παύσουν κάθε διαφημιστική δραστηριότητα και θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά την κατάσταση που διαμορφώνεται στην πλατφόρμα» υποστήριξε ο παγκόσμιος επικεφαλής επικοινωνίας του δανέζικου γίγαντα, που αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο. Στα brands του ομίλου περιλαμβάνονται η Tuborg, η Holsten, η Pils και η Kronenbourg 1664.

Οι διαφημιστές

Χθες, ο διαφημιστικός κολοσσός της Interpublic, εισηγήθηκε προς τους πολλούς και ισχυρούς πελάτες της στην παγκόσμια αγορά να σταματήσουν τις διαφημιστικές καμπάνες στο Twitter για τουλάχιστον μία εβδομάδα, σε πρώτη φάση, έως ότου αποσαφηνιστούν οι προθέσεις του Έλον Μασκ. Στους πελάτες της Interpublic ξεχωρίζουν πολυεθνικές όπως η Unilever, η Nintendo και η CVS Pharmacy.

Παράλληλα, μία συμμαχία περισσότερων από 40 υποστηρικτικών οργανώσεων συμπεριλαμβανομένης της Εθνικής Ένωσης για την Πρόοδο των Έγχρωμων Ατόμων (NAACP), αλλά και της ομάδας υποστήριξης στις μεταρρυθμίσεις των ΜΜΕ (Free Press) έστειλαν χθες, μία επιστολή σε 20 σημαντικούς διαφημιστές του Twitter ζητώντας την απόσυρση των διαφημίσεών τους, στην περίπτωση που ο Μασκ επιβάλλει την άσκηση ελέγχου στις αναρτήσεις της αναφερόμενης πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης.

Δεν είναι, ίσως, τυχαίο πως η υπεύθυνη του διαφημιστικού τμήματος της πλατφόρμας, Σάρα Περσονέτε, ανακοίνωσε την παραίτηση της.

Οι διαφημίσεις αποτελούν σημαντική πηγή εσόδων για την πλατφόρμα, καθώς ανέρχονται στα 5 δισ. δολάρια ετησίως.

Αν και οι αντιδράσεις αυτές οδήγησαν τον Μασκ να προσπαθήσει να μοιράσει διαβεβαιώσεις πως η πλατφόρμα δεν θα μετατραπεί σε ένας τόπο ασυδοσίας, κάθε είδους απόψεων, για την ώρα δεν έχει εξηγήσει με σαφήνεια το νέο πλαίσιο που θα εφαρμοστεί.

Αβεβαιότητα στους εργαζόμενους

Το ίδιο κλίμα αβεβαιότητας για τις προθέσεις του νέου ιδιοκτήτη της πλατφόρμας επικρατεί και μεταξύ των εργαζομένων. Νεότερα δημοσιεύματα επιμένουν πως οι περικοπές που ετοιμάζει ο Μασκ είναι δραστικές και μπορεί να φτάσουν το 50% του συνολικού προσωπικού. Το ποσοστό αυτό μεταφράζεται σε 3.700 υπαλλήλους.

Αναλόγως θεωρείται δεδομένο πως θα αναστείλει το καθεστώς της τηλεργασίας που ίσχυε για το μεγαλύτερο τμήμα του προσωπικού. Είναι άλλωστε γνωστό και από τις υπόλοιπες εταιρείες του, όπως την Tesla, πως εναντιώνεται στην τηλεργασία και υποχρέωσε τους εργαζομένους να επιστρέψουν στα γραφεία και στις θέσεις τους.

Αν σου άρεσε κάνε