Αύξηση των θέσεων εργασίας στο λιανεμπόριο τροφίμων

Αύξηση των θέσεων εργασίας στο λιανεμπόριο τροφίμων

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 12:20 Δημιουργία 16/05/18, 12:12

Σημαντική άνοδος στις νέες θέσεις εργασίας για το κλάδο των τροφίμων στο λιανικό εμπόριο σημειώθηκε τόσο για το 2017 όσο και για την περίοδο 2010-2017, όπως σημειώνεται σε νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Ειδικότερα, στη μελέτη, που στηρίζεται σε στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και εμπειρική έρευνα σε εταιρείες του κλάδου, επισημαίνεται ότι το λιανεμπόριο τροφίμων αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της οικονομίας από την έναρξη της κρίσης. Το 2017 η απασχόληση στον κλάδο αυξήθηκε 2,9%, ενώ συνολικά το διάστημα 2010-2017 αυξήθηκε 10,8%, την ώρα που στο σύνολο του λιανικού εμπορίου μειώθηκε 2,3% και ευρύτερα στην ελληνική οικονομία κατά 14,4%.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ το λιανεμπόριο τροφίμων το 2017 απασχολούσε σχεδόν 20.000 περισσότερους εργαζόμενους σε σχέση με το 2010, υπερβαίνοντας έτσι τους 200 χιλιάδες άμεσα απασχολούμενους. Συνολικά το λιανικό εμπόριο παρουσίασε επίσης αυξητική τάση το 2017, με τον αριθμό των απασχολούμενων να ενισχύεται κατά 2,3% σε σχέση με το 2016.

Πλέον η απασχόληση του λιανεμπορίου τροφίμων αντιπροσωπεύει σχεδόν το 30% συνολικά του λιανικού και χονδρικού εμπορίου, έχοντας σημαντικά μεγαλύτερες πωλήσεις από το λοιπό λιανεμπόριο. Αντιπροσωπεύει δε πάνω από το 5% στην συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα, ξεπερνώντας κλάδους όπως είναι οι κατασκευές, οι τράπεζες, οι μεταφορές και η υγεία.

Όπως επισημαίνεται στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ η αύξηση της απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων είναι αποτέλεσμα αρκετών παραγόντων:

- Των εξαγορών και συγχωνεύσεων, οι οποίες οδήγησαν τις νέες μεγαλύτερες εταιρείες στο να προβούν σε προσλήψεις προσωπικού. Παράλληλα στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων αποχώρησης επιχειρήσεων από την αγορά, τα καταστήματα των εταιρειών δεν έκλεισαν, αλλά συνέχισαν να λειτουργούν υπό νέες διοικήσεις.

- Της ανάπτυξης νέων επιχειρήσεων στον κλάδο, είτε σε νέα κανάλια πώλησης όπως π.χ. τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, είτε σε εξειδικευμένα κανάλια όπως π.χ. delicatessen, εξειδικευμένα καταστήματα με ελληνικά προϊόντα, παραδοσιακά καταστήματα με τουριστικό χαρακτήρα κλπ.

-Τα ανεπτυγμένα δίκτυα προκαλούν επιπλέον νέες επενδύσεις στην οργάνωση, μηχανογράφηση και συντήρηση του δικτύου, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν νέες ανάγκες σε υψηλών προσόντων προσωπικού.

Το προσωπικό των καταστημάτων σουπερμάρκετ αποτελεί σήμερα το πιο «δυνατό» σημείο της αγοραστικής εμπειρίας, όπως δείχνουν και τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ. Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές έχουν θετική γνώμη για την εξυπηρέτηση και βοήθεια που λαμβάνουν από το προσωπικό σε ποσοστό 84%. Παράλληλα το 70% του καταναλωτικού κοινού δηλώνει ότι έχει προσωπική επαφή με το προσωπικό των τμημάτων εξυπηρέτησης στα καταστήματα σουπερμάρκετ.

Σε σχέση με τα ποιοτικά στοιχεία της απασχόλησης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, επισημαίνεται ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσφέρουν εργασία σε ομάδες του πληθυσμού που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία και αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες στην εύρεση εργασίας, όπως οι νέοι, οι ανειδίκευτοι εργάτες και οι γυναίκες.

Να σημειωθεί τέλος ότι στο προσωπικό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ υπερτερούν οι γυναίκες σε ποσοστά 65%-70%.

Αν σου άρεσε κάνε