Κομισιόν: Συστάσεις στην Ελλάδα για τα αιολικά πάρκα, παραπομπή για τις σιδηροδρομικές μεταφορές

Κομισιόν: Συστάσεις στην Ελλάδα για τα αιολικά πάρκα, παραπομπή για τις σιδηροδρομικές μεταφορές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 17:47 Δημιουργία 15/02/23, 17:42
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε σήμερα ότι αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα, λόγω μη συμμόρφωσής της με την οδηγία για τους οικοτόπους κατά τον σχεδιασμό έργων αιολικών πάρκων.

Σύμφωνα με την οδηγία για τους οικότοπους, όλα τα σχέδια και τα έργα που είναι πιθανό να έχουν σημαντικές επιπτώσεις σε τόπους Natura 2000 πρέπει να υποβάλλονται σε δέουσα εκτίμηση των εν λόγω επιπτώσεων. Ωστόσο, το υφιστάμενο σχέδιο για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το οποίο ονομάζεται «Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας», είχε εγκριθεί χωρίς να έχει προηγουμένως διενεργηθεί τέτοια εκτίμηση. Αυτό σημαίνει ότι εγκρίνονται βάσει του σχεδίου έργα που δεν συμμορφώνονται με την ενωσιακή νομοθεσία.

Η Κομισιόν απέστειλε προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα τον Ιούλιο του 2014. Έκτοτε, το σχέδιο εξακολουθεί να μην έχει αναθεωρηθεί ούτε και υποβληθεί στη δέουσα εκτίμηση, όπως απαιτείται από την οδηγία για τους οικοτόπους. Παρά την προσφορά τεχνικής υποστήριξης από την Επιτροπή, η διαδικασία αναθεώρησης του σχεδίου δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Για τον λόγο αυτό, η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα, η οποία έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να λάβει τα αναγκαία μέτρα. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι σιδηροδρομικές μεταφορές

Την ίδια ώρα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της ΕΕ λόγω μη συμμόρφωσης με τους κανόνες για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, και τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της σχετικής οδηγίας για ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο.

Η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός. Οι συμφωνίες αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής.

Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Κομισιόν και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία τους με τον ΟΣΕ, τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής.

Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε πλέον να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αν σου άρεσε κάνε