Τα σούπερ μάρκετ οι κερδισμένοι της υγειονομικής κρίσης

Τα σούπερ μάρκετ οι κερδισμένοι της υγειονομικής κρίσης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 12:03 Δημιουργία 17/11/21, 12:00
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Σχεδόν 900 εκατ. ευρώ επιπλέον «μάζεψαν» οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2020, καθώς ο συνολικός κύκλος εργασιών των 34 αλυσίδων διαμορφώθηκε την πρώτη χρονιά της πανδημίας σε 9,98 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 868,77 εκατ. ευρώ ή 9,54% σε σχέση με τα 9,11 δισ. ευρώ του 2019. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή είναι η τέταρτη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής αύξησης.

Συνολικά αυτή την τετραετία η αύξηση ξεπερνάει το 28% και αντιπροσωπεύει επιπλέον ποσό ύψους 2,19 δισ. ευρώ, κάτι που αποδίδεται σε τρεις παράγοντες: στην πανδημία COVID-19 και στα επακόλουθα lockdowns, στην ολοκλήρωση της επαναλειτουργίας του δικτύου καταστημάτων της «Μαρινόπουλος» και στην οργανική ανάπτυξη του κλάδου. Ο τζίρος των 34 αλυσίδων αυξήθηκε κατά 868,77 εκατ. ευρώ το 2020 σε σχέση με το 2019, φτάνοντας τα 9,98 δισ. ευρώ. Από την ανάλυση των ισολογισμών σε 34 αλυσίδες σούπερ μάρκετ, η οποία γίνεται στην ειδική ετήσια έκδοση «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2021», προκύπτει επίσης ότι αθροιστικά οι δέκα μεγαλύτεροι όμιλοι και εταιρείες παρουσιάζουν το 2020 εντυπωσιακή αύξηση στα κέρδη σε σχέση με το 2019. Συνολικά οι δέκα μεγαλύτεροι οργανισμοί του κλάδου εμφάνισαν το 2020 καθαρά αποτελέσματα προ φόρων (κέρδη) 171,73 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 167,56% σε σχέση με τα 64,18 εκατ. ευρώ του 2019. Ως εκ τούτου, ο δείκτης καθαρής κερδοφορίας των δέκα μεγαλύτερων ομίλων και εταιρειών διαμορφώθηκε στο 1,76% έναντι 0,72% το 2019.

H καθαρή κερδοφορία για το σύνολο των 34 υπό εξέταση επιχειρήσεων το 2020 είναι λίγο υψηλότερη, αλλά παρουσιάζει μικρότερη ποσοστιαία μεταβολή λόγω της επίδρασης των μεγεθών των μεγαλύτερων εταιρειών. Συγκεκριμένα, τα καθαρά αποτελέσματα εμφανίζονται αυξημένα κατά 113,60%, από 89,36 εκατ. ευρώ σε 190,87 εκατ. ευρώ. Το καθαρό περιθώριο κέρδους επομένως διαμορφώθηκε σε 1,91% έναντι 0,98% το 2019. Τις υψηλότερες πωλήσεις –αλλά και τη μεγαλύτερη αύξηση στον κλάδο– καταγράφει ο όμιλος «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» με 3,79 δισ. ευρώ, με αύξηση κατά 15,59% και επιπλέον 511,46 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019. Στη δεύτερη θέση βάσει κύκλου εργασιών βρίσκεται ο όμιλος «ΑΒ Βασιλόπουλος» με 2,02 δισ. ευρώ και αύξηση κατά 3,76% σε σχέση με το 2019 (έπειτα από δύο έτη μικρών μειώσεων), προσθέτοντας στον συνολικό του τζίρο 70,20 εκατ. ευρώ.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται η «Μετρό», με σημαντική αύξηση πωλήσεων κατά 6%, φτάνοντας το 1,36 δισ. ευρώ. Ακολουθεί η «Μασούτης» με 882,47 εκατ. ευρώ και μεγάλη αύξηση κατά 6,34%.

Αν σου άρεσε κάνε