Ανοίγει ο φάκελος «ΔΕΚΟ» - Το μοντέλο της ΔΕΗ - Όλες οι αλλαγές της κυβέρνησης Μητσοτάκη

Ανοίγει ο φάκελος «ΔΕΚΟ» - Το μοντέλο της ΔΕΗ - Όλες οι αλλαγές της κυβέρνησης Μητσοτάκη

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 10:05 Δημιουργία 01/11/19, 09:49
Αρθρογράφος: Γιάννης Σαραντάκος
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ

Το κεφάλαιο «εκσυγχρονισμός των μεγάλων ΔΕΚΟ» που αποτελούσε θέμα ταμπού για το σύνολο του πολιτικού κόσμου, ανοίγει η κυβέρνηση Μητσοτάκη με πρώτο σταθμό τη ΔΕΗ.

Η μετατροπή της μεγαλύτερης δημόσιας εταιρείας της χώρας σε μια επιχείρηση, που να λειτουργεί με ιδιωτικά-οικονομικά κριτήρια αποτελεί στοίχημα για τον πρωθυπουργό, όχι μόνον για ιδεολογικούς λόγους αλλά και για πρακτικούς, καθώς - όπως τονίζει ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Χατζηδάκης - εάν αυτό δεν συμβεί, τότε ο κίνδυνος της φθοράς της εταιρείας είναι ορατός.

Το πρώτο ουσιαστικά που αλλάζει στην ΔΕΗ, μετά και τις αποφάσεις που έλαβε χθες το υπουργικό συμβούλιο, είναι οι εργασιακές σχέσεις, καθώς εισάγονται στην επιχείρηση νέες - ευέλικτες μορφές απασχόλησης.

Πέραν της εθελουσίας εξόδου, που θα προγραμματιστεί το αμέσως προσεχές διάστημα για τους ήδη εργαζόμενους στη ΔΕΗ, αλλάζει το καθεστώς απασχόλησης για τους νεοπροσλαμβανόμενους, καθώς καταργείται γι’ αυτούς η μονιμότητα.

Οι προσλήψεις θα γίνονται εκτός ΑΣΕΠ, ενώ και στο διοικητικό συμβούλιο θα τοποθετούνται πρόσωπα προερχόμενα από την αγορά.

Παράλληλα, επιταχύνεται η διαδικασία ιδιωτικοποίησης μέρους των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, θα υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση της πώλησης ρεύματος της ΔΕΗ στις ιδιωτικές εταιρείες διαχείρισης και διανομής, ενώ παραμένει ο σχεδιασμός για σταδιακή κατάργηση των λιγνιτικών μονάδων.

Ο συνολικός σχεδιασμός που στηρίζεται στην εθελουσία έξοδο υπαλλήλων, στην καθιέρωση ευέλικτων μορφών εργασίας και στην ιδιωτικοποίηση τμημάτων της εταιρείας, είναι σαφές ότι αποτελεί ένα πρόγραμμα - πιλότο που θα ακολουθηθεί και σε άλλες μεγάλες ΔΕΚΟ, όπως είναι η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ και τα ΕΛΤΑ.

Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση δεν ιδιωτικοποιεί πλουτοπαραγωγικές υποδομές της χώρας ή βασικά δίκτυα, αλλά μέσω μιας πιο ευέλικτης λειτουργίας τους τις μετατρέπει σε ανταγωνιστικές εταιρείες με χαρακτηριστικά από τον ιδιωτικό τομέα.

Την ίδια ώρα, ο κ. Μητσοτάκης προετοιμάζεται για ένα σημαντικό ταξίδι με αμιγώς επενδυτικό περιεχόμενο. Την Δευτέρα ο πρωθυπουργός αναχωρεί για την Σαγκάη, συνοδευόμενος από μεγάλη ομάδα επιχειρηματιών.

Στόχος του είναι να ανοίξει νέους δρόμος για διακρατικές συμφωνίες με την Κίνα, αλλά και να δώσει την δυνατότητα σε ελληνικές επιχειρήσεις να τονώσουν τις εξαγωγές τους και να κάνουν συμπράξεις με κινεζικά funds, που έχουν σημαντική ρευστότητα.

Ο τουρισμός, οι υποδομές, οι μεταφορές είναι τρεις βασικοί τομείς, στους οποίους οι δυο χώρες μπορούν να συνεργαστούν .

Το παράδειγμα της Cosco, άλλωστε, κρίνεται επιτυχημένο και από την Αθήνα και από το Πεκίνο και είναι δεδομένο ότι οι Κινέζοι αντιμετωπίζουν την χώρα μας ως μια πύλη εισόδου για τα προϊόντα τους στην Ευρώπη και κατά το παρελθόν είχαν προεκτείνει έναν συνολικό σχεδιασμό που αφορούσε το λιμάνι του Πειραιά, τον ΟΣΕ και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε να υπάρχει ένας συγκεκριμένος «διάδρομος» των προϊόντων τους, μέσα από την χώρα μας και προς τις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Αν σου άρεσε κάνε