Νέα Υόρκη: Η Εισαγγελία «τραβάει το αυτί» της Amazon για τα κρούσματα Covid-19 στο προσωπικό

Νέα Υόρκη: Η Εισαγγελία «τραβάει το αυτί» της Amazon για τα κρούσματα Covid-19 στο προσωπικό

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ UPD 19:08 Δημιουργία 17/02/21, 18:45

Νομικά προβλήματα αντιμετωπίζει ο τεχνολογικός κολοσσός Amazon καθώς φέρεται να μην ενημέρωσε τους εργαζόμενους για περιπτώσεις κρουσμάτων σε συνάδελφούς τους, ενώ δεν και έκλεισε και τις εγκαταστάσεις της για απολύμανση.

Όπως αποκαλύφθηκε, στη Βρετανία πάνω από 3.800 υπάλληλοι της Amazon έλαβαν λανθασμένα αποτελέσματα από τεστ κορωνοϊού.

Η εισαγγελέας της Νέας Υόρκης, Λετίσια Τζέιμς, από τη μεριά της, κατέθεσε αγωγή σε βάρος της Amazon, κατηγορώντας την ότι δεν προστάτευσε επαρκώς τους υπαλλήλους της στην πολιτεία, κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η αγωγή αυτή κατατέθηκε λίγες ημέρες μετά την προσφυγή του κολοσσού του διαδικτυακού εμπορίου κατά της Τζέιμς, που στόχευε να αποθαρρύνει την επικεφαλής της εισαγγελίας της Νέας Υόρκης να κινηθεί δικαστικά σε βάρος της Amazon για αμέλεια στην προστασία των εργαζομένων της και την απόλυση ενός υπαλλήλου της σε μία από τις αποθήκες της το 2020.

Ο όμιλος ζητούσε από ομοσπονδιακό δικαστή να δηλώσει πως η εισαγγελέας της Νέας Υόρκης δεν ήταν αρμόδια για να προσφύγει στη δικαιοσύνη για τα ζητήματα αυτά.

Ωστόσο, το αίτημα αυτό δεν ήταν αρκετό για να εγκαταλείψει τις προσπάθειες η Τζέιμς.

«Καθώς απέτυχε να διατηρήσει ένα περιβάλλον εργασίας υγιές μέσω μιας αποδεκτής προστασίας των εργαζομένων κατά της διασποράς της Covid-19, η Amazon παραβίασε τους εργατικούς νόμους της πολιτείας της Νέας Υόρκης», επισήμαναν σήμερα οι υπηρεσίες της Λετίσια Τζέιμς, σε ένα δελτίο τύπου στο οποίο καταγγέλλεται επίσης ότι ο όμιλος του Τζεφ Μπέζος προχώρησε σε αντίποινα σε βάρος εργαζομένων, που είχαν διαμαρτυρηθεί κατά των «επισφαλών» συνθηκών εργασίας.

«Από την αρχή της πανδημίας, είναι σαφές ότι η Amazon προέκρινε τα κέρδη σε βάρος των ανθρώπων και απέτυχε να διασφαλίσει την καλή υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων της», κατηγορεί τον κολοσσό η Λετίσια Τζέιμς, σύμφωνα με ένα δελτίο τύπου.

«Ανησυχούμε βαθύτατα για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων μας (…) και δεν πιστεύουμε ότι η μήνυση της εισαγγελέως περιγράφει μια αξιόπιστη εικόνα της πραγματικότητας του τρόπου με τον οποίο η Amazon ανταποκρίθηκε» στην πανδημία, δήλωσε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Γαλλικό Πρακτορείο η Κέλι Νάντελ, μια εκπρόσωπος τύπου της επιχείρησης.

Στην αγωγή που κατατέθηκε ενώπιον του Ανώτατου Δικαστηρίου της πολιτείας, η Νέα Υόρκη καταλογίζει στην Amazon ότι δεν έχει συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις στο θέμα της καθαριότητας και της απολύμανσης στους χώρους της.

Ο κολοσσός του διαδικτυακού εμπορίου δεν είχε επίσης προειδοποιήσει τους εργαζομένους του για περιπτώσεις κρουσμάτων σε συναδέλφους τους.

Η Amazon κατηγορείται, επιπλέον, ότι δεν έκλεισε τις εγκαταστάσεις της για να τις απολυμάνει όταν εντοπίστηκαν εκεί κρούσματα Covid-19 και συνέχιζε, αντιθέτως, να παρακολουθεί και να τιμωρεί τους εργαζομένους της σε σχέση με το ποσοστό παραγωγικότητάς τους.

Ο όμιλος με έδρα το Σιάτλ είναι ένας από τους μεγάλους κερδισμένους της υγειονομικής κρίσης, που οδήγησε σε μέτρα καραντίνας και περιορισμούς στις μετακινήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο.

Οι πωλήσεις του έφθασαν τα 125,5 δισεκατομμύρια δολάρια στο τελευταίο τρίμηνο, ένα ρεκόρ.

Η Λετίσια Τζέιμς ζητάει μεταξύ άλλων από την αμερικανική δικαιοσύνη να υποχρεώσει την Amazon να αλλάξει τις πρακτικές της, να αποζημιώσει τους εργαζόμενους που απέλυσε και να επαναπροσλάβει έναν πρώην υπάλληλο, που είχε απολύσει το 2020, ο οποίος φέρεται να είχε καταγγείλει την εταιρεία.

Λανθασμένα αποτελέσματα από τα τεστ Covid στα οποία είχαν υποβληθεί, έλαβαν χιλιάδες εργαζόμενοι της Amazon στο Ηνωμένο Βασίλειο, με συνέπεια να τους δοθούν ανακριβείς πληροφορίες σε σχέση με το τεστ και την ιχνηλάτηση των επαφών τους.

Σύμφωνα τον Guardian, 3.853 υπάλληλοι του προσωπικού της εταιρείας έλαβαν εσφαλμένα αποτελέσματα. Αξιωματούχοι δήλωσαν ότι είχαν διαγνωστεί αρνητικοί, ωστόσο ειδοποιήθηκαν πως βρέθηκαν θετικοί στον ιό και τους ζητήθηκε να μπουν σε καραντίνα.

Το Τμήμα Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας (DHSC) τόνισε ότι το ζήτημα επιλύθηκε μέσα σε μια μέρα, ωστόσο οι αρμόδιοι της υπηρεσίας της Amazon που έχουν επιφορτιστεί με τον εντοπισμό πιθανών κρουσμάτων, αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωποι με τις συνέπειες του συγκεκριμένου σφάλματος.

Αν σου άρεσε κάνε