Πιερρακάκης: «Το κράτος πρέπει να επανασυσταθεί σαν μια πλατφόρμα, στην οποία ο πολίτης αλληλεπιδρά μαζί του»

Πιερρακάκης: «Το κράτος πρέπει να επανασυσταθεί σαν μια πλατφόρμα, στην οποία ο πολίτης αλληλεπιδρά μαζί του»

ΕΛΛΑΔΑ UPD 12:03 Δημιουργία 28/09/21, 11:46
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Για τα άλματα που έχει σημειώσει η χώρα στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης τα δύο τελευταία χρόνια, για το όραμα της κυβέρνησης για τη μορφή που πρέπει να πάρει το κράτος, αλλά και τις νέες ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες που θα υλοποιηθούν άμεσα μίλησε στο 14ο συνέδριο του ECR με τίτλο «Το μέλλον μας Τώρα: Αποτελεσματική ανταπόκριση σε έναν κόσμο που αλλάζει», ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Όπως είπε ο υπουργός ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάστηκε το Εθνικό Σύστημα Εμβολιασμού είχε ως επίκεντρο τον πολίτη και το πώς θα εξυπηρετηθεί καλύτερα, δηλαδή το πόσο πιο εύκολα θα κλείνει το ραντεβού για να εμβολιαστεί μέσα από τέσσερα συγκεκριμένα κανάλια, δύο ψηφιακά και δύο μη ψηφιακά. Αυτό δείχνει ότι ο σχεδιασμός έγινε "πολιτοκεντρικά", έγινε δηλαδή το ανάποδο από ότι γίνεται συνήθως στην παροχή των κρατικών υπηρεσιών όπου μπαίνει συνήθως το κράτος στο επίκεντρο, εξήγησε ο κ. Πιερρακάκης.

«Και αυτό έγινε ταυτόχρονα με την υλοποίηση μιας πολύς δύσκολης άσκησης εφοδιαστικής αλυσίδας σε σχέση με το εμβόλιο, γιατί πράγματι ξεκινήσαμε με το πιο δύσκολο εμβόλιο, αυτό της Pfizer, το οποίο ξέραμε εξ' αρχής ότι αντέχει εκτός των -70 βαθμών Κελσίου μέχρι πέντε ημέρες, σχεδιάζοντας το σύστημα με τους συμβούλους μας, αυτό που διαπιστώσαμε ήταν ότι θύμισε πάρα πολύ αλγορίθμους διανομής γάλακτος πέντε ημερών αλλά στην πορεία γνωρίζαμε ότι εδώ υπάρχει μια πρόσθετη δυσκολία: από τη μία έπρεπε να χτιστεί μια πολύ δύσκολη άσκηση εφοδιαστικής αλυσίδας από το μηδέν σε πάρα πολλά σημεία της χώρας, υπήρχαν μόνο πέντε αποθήκες που είχαν τη δυνατότητα να κρατήσουν αυτό εμβόλιο πάνω από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Και από την άλλη μια εξίσου δύσκολη άσκηση προβλεψιμότητας για να μπορεί να κλείνει κανείς το ραντεβού του χωρίς να συναντά ουρές, χωρίς να δει αυτά τα οποία είδαμε σε άλλες χώρες», εξήγησε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στη συνέχεια ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στη διαδικτυακή πύλη του gov.gr, που -όπως είπε- είναι η κεντρική μεταρρύθμιση αυτής της κυβέρνησης στην ψηφιακή σφαίρα. «Για μας αυτό είναι το νέο πρόσωπο του κράτους, για εμάς εν τέλει το κράτος πρέπει να λειτουργεί σαν μια εφαρμογή όπου ο πολίτης αλληλεπιδρά μαζί του ίσως και σε κάποιες περισσότερες εφαρμογές, όταν μιλάμε για το σύστημα υγείας. Το κράτος πρέπει να επανασυσταθεί ως μια πλατφόρμα στην οποία αλληλεπιδρούμε μαζί του», τόνισε. Αν και όταν ξεκίνησε το εγχείρημα υπήρχε σκεπτικισμός σχετικά με το πόσο εφικτό είναι, ο υπουργός σημείωσε ότι σήμερα όλοι βλέπουν ότι είναι εφικτό, καθώς, ανάμεσα σε άλλα, το gov.gr έχει περίπου 1300 υπηρεσίες. Αυτό δείχνει ότι με τον τρόπο αυτό μπορεί να λυθεί ένα πρόβλημα του κράτους δεκαετιών, όπως τόνισε, σε σχέση με το περιττό κόστος της γραφειοκρατίας.

Ο αριθμός των ψηφιακών συναλλαγών από 8.8 εκατομμύρια το 2018, έφτασε τα 150 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές που έγινα μόλις σε ένα εξάμηνο το 2021, με την εκτίμηση ότι για το τρέχον έτος οι ψηφιακές συναλλαγές θα ξεπεράσουν τα 300 εκατομμύρια. Όπως προανήγγειλε ο υπουργός έρχονται ακόμα περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες στον πυρήνα τους θα έχουν την ίδια φιλοσοφία, δηλαδή να διευκολύνουν τον πολίτη και την επιχείρηση. Ανέφερε ενδεικτικά την ίδρυση ατομικής επιχείρησης, η οποία -όπως είπε- θα είναι έτοιμη σε μερικές εβδομάδες από τώρα, τις μεταβιβάσεις ακινήτων, ο οποίες θα γίνονται με ψηφιακό σύστημα στο συμβολαιογράφο, τις ανανεώσεις διπλωμάτων οδήγησης και τις ανανεώσεις διαβατηρίων.

Μέσα από τέτοιες είδους υπηρεσίες το κράτος μπορεί να ξανακερδίσει ένα κομμάτι της χαμένης εμπιστοσύνης δεκαετιών του πολίτη και αυτό είναι πολύ σημαντικό, υποστήριξε ο κ. Πιερρακάκης, αλλά και να ανακτηθεί η πεποίθηση στον πολίτη ότι αξιοποιούνται τα χρήματα που πληρώνει σε φόρους.

«Πρέπει να συνεχίσουμε με ακόμα μεγαλύτερο βηματισμό, για να μπορέσουμε όχι μόνο να καλύψουμε την απόσταση που σε ένα επίπεδο την έχουμε καλύψει σε ότι αφορά τις ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες, που -σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte- η σύγκλιση έχει επιτευχθεί στο δημόσιο, όχι στα υπόλοιπα. 'Αρα σε εμάς επαφίεται να μπορέσουμε να πετύχουμε αφενός τη σύγκλιση και στις άλλες παραμέτρους σε ό, τι αφορά ας πούμε το κενό που έχουμε στις τηλεπικοινωνίες μέσα από το παλιό δίκτυο χαλκού το οποίο υπάρχει ειδικά στη σταθερή όπου βρίσκεται το πρόβλημα και όπου εκεί πρέπει να γίνει η μεγάλη υπέρβαση στην οπτική ίνα αλλά ταυτόχρονα κι στις δεξιότητες και στην υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών από τον ιδιωτικό τομέα με τα κατάλληλα κίνητρα αφενός, κι εδώ θα παίξει μεγάλο ρόλο το Ταμείο Ανάκαμψης και τα στοχευμένα προγράμματα που έχουμε προβλέψει με την κατάλληλη νομοθεσία με την κατάλληλα κινητροδότηση, ώστε συνολικά αφενός να καλυφθεί το χάσμα αλλά αφετέρου να ηγηθούμε και να διακριθούμε σε συγκεκριμένους τομείς όπου έχουμε τη δυνατότητα», κατέληξε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Αν σου άρεσε κάνε